שירות למעליות

מעלית הוא לא דבר זול, אך הוא משתלם ביותר, המעלית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, בבנייני מגורים, משרדים, קניונים ועוד. למרות הפתרון המושלם שהיא נותנת לנו, היא דורשת אחזקה וטיפול,  ישנן לא מעט חברות אשר נותנות שירות למעליות. באילו מקרים החוק מחייב בניית מעלית ומהו שירות למעליות? הכל נמצא במאמר הבא.

באילו מקרים החוק מחייב בניית מעלית

החוק מחייב בקבלנים לבנות מעלית כאשר גובה הבניין עולה על 13 מטר, שזה לרוב החל מהקומה החמישית. כאשר מדובר על בניין עם מספר רב של קומות, מעל 29 מטר, שזה החל מהקומה ה-9, הקבלן מחוייב לבנייה של לפחות שתי מעליות. לפחות אחת מהן צריכה להיות מספיק גדולה כדי להכניס אלונקה.

בנוסף, החוק מחייב בניינים גבוהים, המכילים יותר מ-9 קומות, להכיל גנרטור אשר יפעיל את משאבות המעלית גם כאשר אין חשמל.

שירות למעליות

החוק מחייב את יצרן המעלית לספק שירות למעליות בבניינים, לפחות לשישה החודשים הראשונים לאחר ההתקנה. ולתת אחריות על המעלית לפחות לשנה מאז ההתקנה. את התחזוקה השוטפת למעלית צריכים לממן הדיירים.

תחזוקה שוטפת למעלית

התחזוקה השוטפת למעלית כוללת את הדברים הבאים:

  • בדיקה של מהנדס מעליות מוסמך אחת לחצי שנה, העלות של הבדיקה היא כ-300 שח.
  • שירות מעליות שוטף על ידי חברה שמטפלת בתחזוקה ונותנת שירות במקרה וקורה משהו, למשל אם המעלית נתקעת, ניתן לקבל שירות שוטף גם מחברות אחרות, לא רק מהחברה שהתקינה את המעלית. מומלץ לבצע השוואת מחירים לפני ההחלטה הסופית. המחיר נקבע על פי גובה הבניין.

בניין משותף

מה קורה בבניין משותף, במידה ומישהו מהקומות התחתונות טוען כי אינו משתמש במעלית? לפי החוק, החובה היא על כל הדיירים אשר נמצאים בבניין להשתתף בהוצאות על אחזקת רכוש משותף, כלומר אחזקת המעלית, הדיירים יכולים להסכים ביניהם על הסכם אחר, אך לפי החוק, ההשתתפות בהוצאות חלה על כל הדיירים.

לסיכום

לסיכום, אנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלי מעלית, עולים ויורדים 30 קומות ברגל בכל יום, היא נותנת לנו את הפתרון הטוב ביותר, אך היא בטח לא זולה, וכדאי לדאוג לתחזוקה שוטפת.